2023. aastal Hiiumaa Arenduskeskuse ellu viidud toote või teenuse arendamise mentorprogrammi eesmärk oli aidata ettevõtetel kaasata eksperti toote või teenuse arendusse. Eksperdi kaasamine teeb ettevõtte väljakutsete lahendamise lihtsamaks, arengu kiiremaks ja aitab kaasa innovaatilise või uuendusliku toote, teenuse, prototüübi valmimisele.
Mentorprogramm oli eeskätt mõeldud:
- uue innovaatilise või uuendusliku toote või teenuse või tootepakendi arenduseks vajalike ekspertteenuste sisse ostmiseks;
- olemasoleva toote või teenuse või tootepakendi innovaatilisemaks või keskkonnasäästlikumaks muutmiseks vajalike ekspertteenuste sisse ostmiseks;
- digitaliseerimisega seotud ekspertteenuste sisse ostmiseks;
- innovaatiliste lahenduste leidmiseks eksperdi kaasabil;
- turundusalase ekspertnõustamise sisse ostmiseks.
Programmis osales kuus ettevõtet ja selle käigus arendati välja mitmesuguseid projekte alates brandingu uuendamisest kuni tootearenduse ja turundusstrateegia väljatöötamiseni:
- By Dagö OÜ – programmi raames valmis Lavendlitalule CVI ja tehti ära digiaudit. Valmis uus logo ja branding.
- MTÜ Jääk ja Praak sai programmi raames uue turundusvisiooni. Eksperdi abiga vaadati üle nii tootevalik kui ka hinnakujundus. Välja arendati uued tooted (mängulammas ning puu- ja juurviljakotid).
- OÜ Hiiu Gourmet hakkas 2021. aastal valmistama Hiiumaa maitsetega (Hiiumaa loodusest korjatud ürtide ja ravimtaimedega, lisades külmkuivatatud marju) teesid. Teed on pakendatud triangle biolagunevatesse kottidesse, kuid puudu oli müügipakendile sobiv kujundus. Eksperdi abiga tehti kujundus kuldsele karbile, mis on kinkepakile sobilik. Lisaks leiti lahendus uuele HORECA sektorile mõeldud tee müügikasti konstruktsioonile ja kujundusele. Loodi prototüüp hulgimüügile mõeldud pakendi lahendusele. Üle vaadati Hiiu Gourmet e-poe makselahendused ja korrastati maksesüsteem.
- Mittetulundusühing Hiiumaa Kino – programmi raames valmis Hiiumaa Kino stiiliraamat (CVI), mida läbivalt kasutatakse kino turundamiseks kõikides kasutatavates turunduskanalites. Sellega seonduvalt määrati organisatsiooni logo disain ja selle kasutamise võimalused erinevatel kandjatel ja kanalites, reeglistik erineva tüpograafia ja värvitoonide kasutamiseks ning otsiti lahendusi filmide ja kinoga seotud meenete väljatöötamiseks. Programmiga paralleelselt oli loomisel ka uus Hiiumaa Kino kodulehekülg ning kõik stiiliraamatus toodud elemendid said koheselt ka seal kasutusele võetud.
- Ristnaotsa OÜ – Hõbekala programmis osalemise peamiseks eesmärgiks oli räimetoodete säilivusaja pikendamine. Eksperdi abil sai välja töötatud sibula-, sinepi-, tsitruse- ja kadakaräime toodete marinaadide retseptid kasutades uusi koostiskomponente, arendati marinaadide tootmistehnoloogiate retsepte pikema säilivusaja saavutamiseks ning valmisid laboratoorsed prototüübid.
- Hiiu Roheline OÜ – eksperdi kaasabil töötati välja valitud toodete etikettide kujunduse kontseptsioon ja kahe toote (grillvorstid ja lihavalmistised) kleebise kujundus. Tehti ettevõtte logo, brändingu ja olemasoleva kodulehe analüüs ning sealt lähtuvalt arendusettepanekud.
Osalejate tagasiside oli positiivne. Rõhutati programmi lihtsat taotlusprotsessi, asjalikku nõustamist ja praktilist abi arendustegevustes. Osalejad tunnustasid programmi mõju oma ettevõtte arengule ning avaldasid huvi sarnastes programmides ka tulevikus osaleda, rõhutades jätkuprojektide ja pikaajalise plaani tähtsust.
See programm on näide edukast toetusmeetmest, mis aitab kohalikel ettevõtetel kasvada, innovatsiooni rakendada ning konkurentsivõimet suurendada.
Programmi rahastas Euroopa Regionaalarengu Fond ja selle läbiviimist aitas ellu viia Hiiumaa PATEE programm.