Hiiumaa logo, mille autoriks on kunstnik ja karikaturist Valdek Alber, on saanud logo rebrändimisega juurde sihtkoha stiiliraamatu, mis annab logo ja sellele lisandunud stiilielementide ning sõnumite kasutajale ette reeglid ja soovitused.
Stiiliraamatus on välja toodud logo kasutusjuhised, stiilielemendid, sõnumid, pildikeel, erinevad sihtkoha või toodete tähistajad ja mainekujundajad.
Stiiliraamatus toodud identiteedi elemendid on saanud inspiratsiooni hiidlaste
kultuuri ja eluviisi ajalooliselt kesksest sümbolist ehk kalast – ring kala silmast ja soomustik kala soomustest.
Üldsõnumina kasutatakse sloganit “Hingelt hiid” ja selle inglisekeelset vastet “Giant by Nature”. Hiiumaal ollakse hingelt suured – lausa hiiglased. “Hingelt hiid” annab edasi tunnetust, et Hiiumaal on omamoodi kultuur ja elustiil. Hiiumaal mõeldakse suurelt, tehakse suuri asju ja ollakse suuremeelsed.
Inglisekeelne vaste “Giant by Nature” hõlmab sobivat tähendusvälja, viidates ühtlasi selgelt veel ühele Hiiumaa olulisele väärtusele – puhtale loodusele.
Üldsõnumist saab moodustada arvukalt alasõnumeid. Alasõnumid säilitavad alati sõna “hingelt”, kuid lisavad selle juurde konteksti sobiva omadussõna, näiteks “hingelt looduslähedane”, “hingelt külalislahke” jne. Inglise keeles toimib sama loogika – alati jääb paika “by Nature” ning selle ette asetub sobiv omadussõna, näiteks “Beautiful by Nature”, “Welcoming by Nature” jne.
Stiiliraamatus viidatud elemendid on kasutamiseks alla laaditavad
veebilehel www.hiiumaa.ee/stiiliraamat.
Maikuu lõpuks on ka Hiiumaa.ee viidud üle uuele visuaalile.
Stiiliraamatu tellis SA Hiiumaa Arenduskeskus agentuurilt Imagine AD. Stiiliraamatu valmimist rahastas PRIA Leaderi meetmest projektiga “Hiiumaa visuaalse kuvandi kaasajastamine läbi külastus-, elu-, ettevõtluskeskkonna ühisturundamise” ja selle maksumus oli 7280 eurot.