Reedel, 21. märtsil tähistavad hiidlased Kärdla lennujaamas 60 aastat esimesest liinilennust Tallinn-Kärdla liinil. Sel puhul pakutakse õhtuse lennuga saabuvatele reisijatele torti ning tervituseks mängib ansambel Trad.Attack!
60 aastat toiminud lennuühendus mandriga on olnud Hiiumaa ainus võimalus inimeste ja kaupade vedamiseks aegadel, kui mere- või jääolud pole laevaliiklust võimaldanud. Tänaseks on kliima soojenenud ning parvlaevade merevõimekus paranenud, kuid lennuliin on hiidlastele jätkuvalt väga tähtis teema.
Hiiumaa vallavanem Hergo Tasuja ütles, et kvaliteetsed transpordiühendused mandriga on saareelanike ning saarel tegutsevate ettevõtete jaoks üliolulised. “Oluline on ühenduste stabiilsus, kindlus, aga ka pikk vaade ehk kuidas me asju ka aastate pärast korraldame. Rõõm, et Hiiumaale on liinilende toimunud juba 60 aastat. Loodame, et koostöö Tallinna Lennujaama ja vedajatega jätkub sujuvalt ka edaspidi,” ütles Tasuja.
Hiiumaa turismiklastri juht Kristel Üksvärav ütles, et Tallinn-Kärdla lennuliin on saare inimestele eluliselt oluline eelkõige seetõttu, et võimaldab mandri ja Hiiumaa vahel kiiresti ja mugavalt liigelda hädavajalikel spetsialistidel, näiteks eriarstidel. „Piltlikult võib öelda, et iga lennukiga Hiiumaale saabuva arstiga reisivad kaasa kõik need kümned patsiendid, kellega ta samal päeval Kärdla haiglas tegeleb. Aga vähem tähtis pole hiidlaste võimalus käia kiiresti Tallinnas, kui vaja mandril asju ajada, see on ainus transpordivahend, millega hiidlane jõuab hommikul poole üheksaks pealinna,“ selgitas Üksvärav.
Turismiklastri juht peab Tallinn-Kärdla lennuliini väga vajalikuks ka Hiiumaa turismile. Üksvärava sõnul on ka hetkel liini teenindava suurema, 33-kohalise lennuki täituvus järjest paranenud ning sageli on lennukid päris täis.
Sajandivanune idee, 60 aasta vanune lennujaam
Idee Hiiumaale lennujaam rajada tekkis esimese Eesti Vabariigi ajal, kui lennuühendust vajati peamiselt kirjade ja postipakkide kohale toimetamiseks. Esimesed lennukid maandusid merejääl, hiljem kasutati maandumisrajaks Käina lähedal asuvat põldu. Mustkattega maandumisrada avati Kärdlas 1963. aastal ning samal aastal alustas ka regulaarliin Tallinn-Kärdla. Läbi aegade on Kärdlast lennud viinud Haapsallu, Vormsile, Kuressaarde, Riiga, Pärnusse, Viljandisse ja Tartusse. 1971. aastal alustas lende Kärdlasse reaktiivlennuk Jak-40. Tšarterlennud on Kärdlast viinud koguni Vilniusesse, Kaunasesse ja Murmanskisse.
Tänane Kärdla lennujaam on moodne ja tehniliselt hästi varustatud. 70 hektari suurune lennujaam sobib ka väikelennukite ja kopterite teenindamiseks. Lennujaamas töötab 18 inimest ning asutus hindab kestliku arengu põhimõtetest lähtuvat mõtteviisi, näiteks toodab lennujaam vajamineva elektrienergia oma päikesepargist.
Hiiumaa turismiklaster koondab Hiiumaa turismiasjalisi, et suurendada saare tuntust merelise sihtkohana. Hiiumaa turismiklaster loodi 2021. aastal ja hetkel kuulub klastrisse üle 40 liikme, sh Hiiumaa vald toetajaliikmena. Hiiumaa turismiklastri tegevusi toetab Euroopa Regionaalarengu Fond Piirkondade konkurentsivõime tugevdamise meetme kaudu.
Lisainfo:
Kristel Üksvärav
Hiiumaa turismiklastri juht
5156329
kristel.uksvarav@hiiumaa.ee
www.hiiumaa.ee
Foto: Kristel Üksvärav